11.7.11

බලන්ගොඩින් හමු වූ මාතලීගේ දිව්‍ය යානය හෙවත් හෙළ ගුවන් යානය ::::බැබ්ලෝනියාවේ එල්ඹෙන උයන් සෑදීමට කියාදුන්නේ හෙළයන් විසිනි :: seuslsla.blogspot.com

දේවයන්ගේ පාලනයේ විශේෂ ලක්ෂණයක් වන්නේ තදබල නීති නොමැති වීමයි. සමාජය විනය ඇති කරන ලද්දේ චාරිත්‍ර මගිනි. චාරිත්‍ර පිළිපැදීම නොකඩවා සිදු වූ නිසාම අද නීතිගරුක සමාජයක් යැයි කියන සමාජයක් වැනි තත්වයක් නොකඩවා පැවතුණි. 1998 දී බැබ්ලෝනියාවෙන් හමු වූ මැටි පුවරුවලින් කියැවුනේ අහසින් පැමිණි සිංහ මිනිසුන් විසින් තමන්ට ඉගැන්වූ බවකි. මේ අනුව දැනට ලෝකයේ පැරණිතම ශිෂ්ඨාචරායක් විදියට සැලකෙන බැබ්ලෝනියාව දක්වා පවා දේව අධ්‍යාපනය ක්‍රමයේ අතු විහිදුණ ආකරයක් හදුනාගත හැක............




අපේ ඉතිහාසය සොයා යන ගමනේ ලිපි පෙළ ටිකක් පරක්කු වුණාට සමාවෙන්න ඕනෑ. මේ දවස් වල අධ්‍යන කටයුතු ටිකක් ගොඩගැහිලා. ඒ නිසා තමයි අපේ ලිපි පෙළ ටිකක් පරක්කු වෙන්නේ. කොහොම වුණත් පසු ගිය ලිපියෙන් අපි කතා කලේ ලංකාවේ පාලක පන්තිය වූ දේවයන් බිහි වුණ විදියනේ. අවසානයේ අපි සදහන් කරා දේවයන්ට පැවරී තිබුණ වගකීම් ගැන. ඔන්න අද ඉතින් අපි ඒ ගැන විමසා බලමු.
හෙල ඉතිහාසයේ පසුකාලීනව බිහි වුණ වංශය වු දේව වංශයේ පළමු කාරිය වුනේ

අධ්‍යාපනය


රටක ජනතාව විසින් ඔවුන්ගේම කොටසක් තමන්ගේ පාලකයන් විදියට පත්කරගන්නේ ඇයි? ඒ ඔවුන්ගේ ජීවන පැවත්මට අවශ්‍ය ආරක්ෂාව, දිවිපැවත්ම පවත්වා ගැනීමට උපකාරයක් වීම යනාදියටයි. ඒවගේම තමයි හෙළ යුගයේ ජනතාවගේ පැවැත්මට අවශ්‍ය සියළු දේ කියා දීම දේව පාලකයන්ගේ පරම යුතුකම වුණා. ඒ නිසාම තමයි දේවයන් විදියට පුහුණුව ලබන කණ්ඩායම ජනතාව විසින් පොෂණය කලේ. මෙයත් හරියට අද කාලයේ රාජ්‍ය විශ්වවිද්‍යාලයක් වගේ. මහජනතාවගේ මුදලින් රටේ උපාධිධාරින් බිහි කරන්නේ රටේ අනාගතය උදෙසා. නමුත් අද මහ ජනාතාව විසින් බිහි කරන්නා වූ කොඨ්ඨාශය රටේ පාලනයට දායක නොවන නිසා සම්පුරණයෙන්ම දේව අධ්‍යාපනයට අද අධ්‍යාපන ක්‍රමය සමාන කරන්න බැහැ. සමාජයට නිතර ගුරුහරුකම් දී සමාජය ස්ථාවරව තබා ගැනීමත් දේවයන් සතු වූ යුතුකමක් වුණා. දේවයන්ගේ පාලනයේ විශේෂ ලක්ෂණයක් වන්නේ තදබල නීති නොමැති වීමයි. සමාජය විනය ඇති කරන ලද්දේ චාරිත්‍ර මගිනි. චාරිත්‍ර පිළිපැදීම නොකඩවා සිදු වූ නිසාම අද නීතිගරුක සමාජයක් යැයි කියන සමාජයක් වැනි තත්වයක් නොකඩවා පැවතුණි. 1998 දී බැබ්ලෝනියාවෙන් හමු වූ මැටි පුවරුවලින් කියැවුනේ අහසින් පැමිණි සිංහ මිනිසුන් විසින් තමන්ට ඉගැන්වූ බවකි. මේ අනුව දැනට ලෝකයේ පැරණිතම ශිෂ්ඨාචරායක් විදියට සැලකෙන බැබ්ලෝනියාව දක්වා පවා දේව අධ්‍යාපනය ක්‍රමයේ අතු විහිදුණ ආකරයක් හදුනාගත හැක. ජනතාව විසින් නිතරම තම දේවයාගේ හෙවත්, නායකයාගේ උපදෙස් මත ක්‍රියා කරන ලදි. නායකයාට සියළු දෙනා අවනත විය, ඔහුගේ උපදෙස් හා අවවාද සෑම විටම නිවැරදි බව සැමදෙනාම පාහේ විශ්වාස කල නිසා හා ඒවා නිවරදී වූ නිසාම කිසිකෙනෙක් නායකයාව ප්‍රශ්න කලේ නැත. නායකයන් අමනෝඥ ලෙස ක්‍රියා කලේද නැත. මෙය දේව අධ්‍යාපනයේ සුවිශේෂි වූ වැදගත් කමකි.

විනිශ්චය


වර්තමාන යුගයේ විනිශ්චය කියන්නේ දඩුවම සමගම සම්බන්ධව පවතින්නක් සැම උසාවියකින්ම යම් වැරරද්දක් විනිශ්චයත් සමගම එයට දඩුවමක් ලැබෙන ආකරායක් අද දැක ගත හැකි මුත් හෙළ යුගයේදී විනිශ්චය යනු වචනයක හෝ සිතුවිල්ලක හෝ හරි වැරැද්ද පහදා දී වැරැද්දෙන් පුද්ගලයාව මුදවා ගැනීමයි. මේ නිසාම සාක්ෂි විමසීමක් හෝ වරදකරු නිවරදිකරු තේරීමේ විනිශ්චයක් තිබිලා නැහැ. හැමදෙනාම සත්‍ය ප්‍රකාශ කල බැවින් තමන් කළදේ විමසා එය පිළිගත් පසු පමණක් විනිශ්චය ආරම්භ විය. විනිශ්චයේ අරමුණ වූයේ කර වැරැද්ද සිතට කාවාද්දා මින් මතුවට ඒ වරද්ද නොකරන තැනට පුද්ගලයාව පත් කීරිමය. නමුත් වරද අවබෝධ කරගත් පසුත් ඒ වරද කරන්නන් එදා සමාජයේද විය. ඔවුනට එම වරදට දුන්නේ මානසික දඩුවමකි. ඔවුන් සමග කතා කිරීම සිනාසීම වැනි දේ නතර කොට පුද්ගලයා වර්ජනය කිරීම මගින් තමා වරදකරුවෙක් යැයි සිතීමට ඔහුටම සලස්වා ලීම මෙම ක්‍රමයේ අරමුණ විය. බරපතල වැරදි වලදී පුද්ගලයාව සමාජයෙන් පිටමං කිරීම සිදු කරන ලදි. කුවේර රජු කෛලාශයටත්, විරචින කුමරු පාතාලයටත්, සීගීරයේ සිව+ගිර සිව රජු ඉන්දු දේශයටත් පිටමං කිරීම එලෙස දුන් දඩුවම් වලට උදාහරණය. රජු වරු යනු දේවයන්ය, ඔවුන් වැරැදි කරන්නේ දැන දැනමය, ඒ නිසා ඔවුන්ට බරපතලම දඩුවම ලැබිණි. දේවයෙක් නිසාවත් හෝ පාලකයා නිසාවත් හෝ රිසි පරිදි කටයුතු කල නොහැකි වු අතර සමාජයේ චාරිත්‍ර සැමටම පොදුව පැවතිනි.
ඒ වගේම දේවයන් යනු දක්ෂ පාලකයන් මෙන්ම ප්‍රඥාවන්තයන්ද වූ නිසා ඔවුන් පිටුවහල් කිරීමෙන් ඔවුන් එම පිටුවහල් කල ස්ථානයේ පාලකයා බවට නිතතින්ම පත්වීම සිදු විය. හෙළ දිවයිනෙන් පිටුවහල් කරන ලද සිව රජු ඉන්දු දේශයේ පාලකයා වීමද, වීරචින රජු පාතල දේශයේ නායකයා වීමද හෙළ සංස්කෘතිය ලෝකය පුරාම ව්‍යාප්ත වීමට දේවයන්ගේ විනිශ්චය සමාජයේ පැවත්මට ඉවහල් වු ආකාරයට සාක්ෂිය.

ආරක්ෂාව හා යුද්ධය
 
රටේ ජනතාවට ආරක්ෂාව සැලසීම රටේ පාලකයන්ගේ පරම යුතුමකමකි. හෙළ ඉතිහාසය පුරාම ගත් කල රට වැසියාට වඩා තර්ජන එල්ල වී තිබුනේ රටේ පාලකයාටය. හෙල ඉතිහාසය පුරාම විශ්ණුගේ බල පෑම් දක්නට ලැබුණ අතර පළමුව නරසිංහ වේශයෙන් පැමිණ හිරණ්‍ය කාශ්‍යප රජු මරා දමන ලදි, මෙයට ප්‍රතික්‍රියා වශයෙන් දේව අධ්‍යාපනය බිහි වුණ අතර දෙවනුව වාමන වේශයෙන් පැමීණ මහා බලි රජුව පැහැරගෙන යන ලදි. මෙයට ප්‍රතික්‍රියාව ලෙස දේවයානී විසින් තම පුතුන්ට යුධ පුහුණුව දීම සිදු කර යුද්ධයෙන් හෙළ අධිරාජ්‍ය පැතිර වීම ආරම්භ කරන ලදි. අවසානයේ රාම අවතාරය ලෙස පැමීන රාවණ රජු ඝාතනයෙන් හෙළ ශිෂ්ඨාචරයේ අවසානය හා හෙළ දිවයින සයුරේ ගීලීමද සිදුවිණි.
රට වැසියාට ආරක්ෂාව සැපයීමට හෙළ අධිරාජ්‍ය සතුව තාක්ෂණයෙන් අනූන අවිආයුධ තිබුණි. නමුත්එම අවි ආයුධ වලින් කරන්නා වූ යුද්ධය භායානක දෙයක් විය. බෝම්භ හෙලිය හැකි ගුවන් යානා, ලේසර් අවි, න්‍යෂ්ඨික අවි, විශ දුම් සහික බෝම්බ වැනි යුද උපකරන හෙළයන් විසින් තම යුධ කටයුතු සදහා බාවිතා කරන ලදි. නමුත් යුද්ධය අවශ්‍ය වූයේ ආක්‍රමණ වැනි සතුරු උපද්‍රව පැමීණී විට පමණි.  මෙයට අමතරව සුලි සුලං, කුණාටු හා අකුණු වැනි ස්වාභාවික උපද්‍රව වලින් බේරීමටද ක්‍රමෝපයෙන් තිබුණ අතර ඒවා ක්‍රියාත්මක කිරීමත් දේවයන්ට පැවරී තිබූ වගකීමක් විය.
ප්ලෝටෝගේ විස්තර වල සදහන් වන අත්ලාන්තිස් පුරවරය හෙවත් ලංකාපුරයේ පාලන කටයුතු හා ලක්ෂණ සලකා එය ලොව පරමාදර්ශි රාජ්‍ය ලෙස ප්‍රකාශ කිරීමෙන් පවා තහවුරු වන්නේ දේව පාලනය විසින් හෙළ අධිරාජ්‍යට කරන ලද බලපෑමයි.
දේව පාලනයේ අවසන් නායක හෙවත් ශක්‍ර සිටයේ කදු මුදුනකය. එය සමනළ කන්ද වන අතර මෙම ශක්‍ර වනාහි පරුමක හෙවත් සුමනය(සමන්). මෙම කදුමුදුනට ගමන් කිරීමට මාර්ගයක් නොමැති වූ අකර කදු මුදුනට ගමන් ගත්තේ ගුවන් යානයකිනි. මෙම ගුවන් යානය පදවන ලද්දේ මාතලේ දේවයා විසින්. මෙම සිදුවීම බෞද්ධ සාහිත්‍යෙය්දී ශක්‍ර ගේ වාහනය පාදවන මාතලී දිව්‍ය පුත්‍රයා ලෙස දක්වා ඇත. බලන්ගොඩ ප්‍රෙද්ශයේ බොල්තුඹේ දේවාලයේ අදුරු කුටියක් තුල මෙම ගුවන් යානය හෙවත් විමානය ඉංග්‍රිසි පාලන සමය දක්වා තිබූ බව ඒ අවට ගම් වැසියන් පවසති. මෙම යානය ගැන ආරංචි වූ එවකට රත්නපුරයේ සුදු දිසාපති අසු පිටින් පැමිණ බලහත් කාරයෙන් මෙම කුටිය විවෘත කර බැලූ බවත් අනපේක්ෂිත ලෙස ඇදැහැලුන වර්ෂාවකින් අශ්වයාගේ පය ලිස්සා වැටී කකුල කැඩුණ බවත් අලියෙකුගේ පිට රතන්පුරයට ගිය දිසාපති වරයා උණෙන් පෙලී සතියකට පසුව මිය ගියබවත් සදහන් වෙන නිසාම දිසාපති වරයා දුටුව දේ පිළිබදව යමක් දැනගැනීමට හැකි වී නැහැ.

දේව පාලනයේ බිද වැටීම පිළිබදව මීලග ලිපියෙන් සාකච්චා කරමු. එතෙක් ආයුබෝවන්

12 ප්‍රතිචාර:

කිඩෝ said...

හොදයි හොදයි හොද ලිපියක්... අර අන්තිමට තිබුනු කතාවනං අහලා තිබ්බා....

Unknown said...

අපි අපිගැන නොදන් කොච්චර දේවල් තියෙනවද? සිංහල මිනිසුන්, ලාංකිකයන් ගැන ඉතා පහත් විදිහට බැලීමට පුරැදුවී සිටින ජාත්‍යන්තර ප්‍රජාවද මේ සම්බන්ධයෙන් දැනුවත් කිරීමටද ඔබට මෙවන් ලිපි ලිවිමට හැකියාව ලැබේවා කියල ප්‍රාර්ථනා කරනවා

Anonymous said...

තව මේ වගේ සුරංගනා කතා ටිකක් ලියන්නකෝ

Dasun said...

මේවා සුරංගනා කතා කියලා කියනවා නම් මහා භාරතය රාමයණ්‍ය නෙවෙයි මහා වංශයත් සුරංගනා කතා වෙන්න ඕනේ.
තරහකට නෙවෙයි කියන්නෙ පොඩ්ඩක් පරාධීන නොවි හිතන්න Anonymose

Anonymous said...

@Kido...Antheema eka kivve බලන්ගොඩ ප්‍රෙද්ශයේ බොල්තුඹේ දේවාලයේ kathvada?ekanam mata e gena visthara tikak dena ganna ona.mata mail ekak danna mama oyata cl karannam...plz
srose_clarke@yahoo.com

ලොකු පුතා said...

ඉතාම හොඳ ලිපියක්...
ඔය කියන යානය වැනි යානයක් සම්බන්ධ ලිපියක් 1994 හෝ 95 වගේ කාලෙක දිවයින පත්තරේ ගියා
හැබැයි ඒකේ තිබුනේ මහා රාවණා රජතුමාගේ දඬුමොණර යන්ත්‍රයේ කොටස් දේවාලයක(දේවාලය පිහිටි පළාත හෝ ස්ථානය අමතකය) තිබුණු බවත් එතනින් පසු කතාව ඔබ කියූ ලෙසටම සඳහන්ව තිබුණි.
එහි වූ පරිදි එම යානයේ කොටස් තවමත් එකී දේවාලයේ ඇති බවක්ද කියා තිබුණි.

ThinkTwice said...

ලස්සන ප්‍රබන්දයක් මල්ලි..ඔහොමවත් ඉතින් මනසට තෘප්තියක් ඇති කර ගමු නේද? මේවට කියන්නේ ප්‍රබන්ද කියල..රාවණ කියන්නෙත් රමයන කාව්‍යයේ එන චරිතයක්..මහබාරතයේත් රාම / රාවණ සටන ගැන සදහන්වෙන අවස්ථා තියෙනවා.රාමායනය එකල විසු වාල්මිකී කවියා විසින් රචනා කල ප්‍රබන්දයක්.කවියෙකු තම සිතේ මැවෙන සුන්දර සිතුවිලි රචනා කරන අතර එය සත්‍ය වීම අවශ්‍ය නොවේ..මේවා අපේ ජන ප්‍රවාද/පුරාවෘත්ත වලට එක්වෙලා තියෙනවා...මේවට සමාන යුරෝපීය
කාව්‍ය වෙන්නේ හොමෝර් කවියා ලියපු "ඉල්ලියඩ්" "ඔඩිසි" කාව්‍ය....අපි බොරු කියන්න නරකයි..
ඔය කියන ලේසර් අවි, න්‍යෂ්ටික අවි ඒ කාලයේ සිට අප සතුව තිබුන කීම
මෙගා, ගිගා, ටෙරාද නොව පෙටා ගනයේ මුසාවකි..මීට සමානවම ඉන්දියානු මහබරතයේ සදහන් වෙනවා බ්‍රහ්මස්ත්‍ර කියල ලෝකයම විනාශ කල හැකි අවියක් ගැන. ඉතින් ඉන්දියාවේ ඉන්න සමහර මිනිස්සු දැන් කියනවා
ඒක ඒකාලයේ ඔවුන් සතුව තිබුන තිබුණු ප්‍රබල න්‍යෂ්ටික අවියක් කියල.. ඉතින් අවශ්‍ය නම් ඔබටපුරාවෘත්ත වීර කාව්‍ය කියවල අතීතයේ කොම්පියුටර් පවා තිබුන කියල මේ ආකාරයට සොයා ගත හැකිය්. හරි පහසුයි පුරාවිද්‍යාත්මක සාදක සොයමින් වෙහෙසකර ගවේෂණයක් කරන්න අවැසි නැහැ..ඔබ ලියා ඇත්තේ ප්‍රබන්දයක් මිස සත්‍ය ඉතිහාසයක් නෙමෙයි..
සෝචනීය යථාර්තය නම් මෝටර් bike එන්ජිමක් වත් අපේ රටේ හදන්නේ නැතිවීමයි..ඉස්සෙල්ල මරුටි වගේ පොඩි car එකක් හරි ලංකාවේ හදන්න උත්සහ කරලා බලමු...සත්‍ය තේරුම් ගැනීම පරාදීන වීම නෙමෙයි...පරාදීන නොවී නැගී සිටිය හැක්කේ එවිටයි..
ලේසර් අවි, න්‍යෂ්ටික අවි අපි කලින් ඉදන් දැන සිටියා..ඕව අපේ තාක්ෂනය..නැතිනම් අපෙන් හොරකම් කරගත් තාක්ෂනය ලෙස පැවසීම අප විසින් අපම රවටා ගැනීමකි..මෙවන් සිතුවිලි වලින් ලබන තෘප්තිය
තාවකාලික වන අතර තරුණ පරපුර මෙලෙස මුලා කරන්න එපා යයි ඔබෙන් අයදිනවා...

Sagara said...

@ThinkTwice - අපි හැදුවනම් ඔහෙලා වගේ අය ගන්නෙ නෑ. ඒක තමයි තිත්ත ඇත්ත. ඔයා නිකමටවත් micro කාර් එකක් ගන්න හිතලවත් තියනවා ද?

Anonymous said...

සීයට සීයක් සත්‍ය නොවුනත් මේවා ප්‍රබන්ධ කියලා නම් කියන්න බැහැ.මට මතක හැටියට ආයුර්වේද දෙපාර්තමේන්තුවෙන් ප්‍රකාශයට පත් කරපු" අර්ක ප්‍රකාශය " කියන පොත ලියලා තියෙන්නේ මහ රාවනා රජතුමා.ඒක රසායන විද්‍යාව සහ වෙදකම ගැන ලියවුන පොතක්. ඒක පුස්කොල පොතකින් උපුටාගෙන මුද්‍රනය කරලා තියෙන්නේ.නවීන වෛදය විද්‍යාව සහ රසායන විද්‍යාව හා සනසන්දනය කරලා බලන කොට වර්තමානයටත් වඩා දියුනු තාක්ශනික ක්‍රමවේදයක් ඒ පොත ලියවුනු වකවානුවේ තිබුනු බව හැගෙනවා.

මේක කියවන කවුරු හරි ලග කොග්ගල නිලමේ කියන පොත තියනවද?මගෙ ලග ඉන්ටෙර්නෙට් එකෙන් බාගත්ත කොපියක් තියනවා.ඒකේ පි‍ටු පනස් ගනනයි තියෙන්නේ.තියන කෙනෙක් ඉතුරු හරිය පොටූ කොපි ගහලා මට දෙන්න.මම මුදල් ගෙවලා ලබාගන්නම්. ඒ පොතේ රාවනා ඉතිහාසය ගැන අමුතුම අදහසක් පල කරනවා.

Unknown said...

me torathuru labaaganne kotaninda kiyala sandahan kalanam wadaa watinawa



annonuymus :: mata oya kiyapu koggala nilame pota bagatha karana link eka denna puluwanda pls email me suranga_kowla@yahoo.com

Anonymous said...

to think twice - ඔවි ඔයා හරි වෙන්න පුලුවන් හැබැයි හරියටම හරිද තියන ඒක සැකසහිතයි... මම මෙ විශය ගැන පරීත්ෂණ කරන කෙනෙක් මම ගිය මාසෙ හොයා ගත්ත ගම්පොල පැත්තෙ ඉන්න අවු 93 ක වෙද මහත්තයෙක්ව.. කැමතිනම් පිලිගන්න පුලුවන් ඒයා ගාව තියෙනව දඬුමොණර යන්තයෙ වැඩකරන ආක්‍රතියක් මගෙ පරීත්ෂණය ඉවර වෙනකම් මම ඒ ගැන කිසිම තෙරතුරක් ඒලියට දෙන්නෙනෑ. රාමායනය නිකම්ම නිනම් කථාවක් වෙන්න පුලුවන් හැබැයි ඒකෙ තියන ඉතිහාසය නිකම්ම නිනම් කථාවක් නෙවෙයි .දැනගන්න කිව්වෙ... තව අවුරැද්දකින් විතර මම මගෙ පරීත්ෂණ වාර්ථාව ඉදිරිපත් කරනවා මම මෙ වැඩෙ කරන්නෙ මගෙ අධ්‍යාපන කටයුත සමග නිසා සමහරවිට තව පරක්ක වෙන්නත් පුලුවන් අර වෙද මහත්තය ඉන්න තැන මගෙන් අහන්න ඒපා. මෙකද මමත් මාස ගානක් ඒහාට බඩගාලා තමයි අමාරැවෙන් තෙරතුරැ ඉල්ලගත්තෙ ඒතුමගෙ අනන්‍යතාව කිසිම විදිහකට ඒලිකරන්නෙනෑ කියල ....

Unknown said...

niymai collo ktha dekek ne