27.5.11

අඟහරු,සිකුරු හා පෘථීවිය පාලනය කල ලක් රජවරු.:: Sri Lankan King’s Empires reached beyond the earth


හෙළ අසුර රාජවංශය:: තුන් ලොව ජය ගත් අපේ රජවරු
මේ දක්වා අපි අපේ ඉතිහාස ගවේෂණ චාරිකාවේදී විවිධ සංදිස්ථාන පසුකරමින් ආවානේ. ඔන්න අද ඉදන් අපි ගෙන එන්නෙ ලංකා ඉතිහාසයේ අප දන්න විජය රජුගෙන් එහාට ගිය, අපේ ඉතිහාසයට ඇතුලත් නොකල තුන් ලොවම පාලනය කල අපේ රජවරු ගැනයි.
අපේ ගවේෂණයට අනුව නම් හෙළ දේශයේ පළවෙනි රජතුමා මහා සම්මත මනු රජතුමායි. මේ පළවෙනි රජතුමා තොරාගෙන තියෙන්නෙ මහා සම්මතයෙන්. ඒ කියන්නෙ සියළු දෙනාගේ කැමැත්තෙන් තමයි මනු රජතුමාව හෙළ දේශයේ පාලකයා විදියට තොරාගෙන තියෙන්නෙ. සංස්කෘත සාහිත්‍යට අනුව මනු රජතුමා මනු වෛශ්වත කියලා තමයි හැදින්වෙනෙ. හෙළ හවුලේ සොයාගැනීම් හා රාජාවලියට අනුව නම් ලංකාවේ පළවෙනි රජතුමාත් මහා සම්මත මනු රජතුමාමයි.
සමහර මුලාශ්‍ර වල මනු රජු දඹදිව රජ කලායි කීවද, දඹදිව කියන ප්‍රෙද්ශය නිශ්චිතව භූගොලිය ප්‍රෙද්ශයක් වශයෙන් වෙන්කිරීම අපහසුයි. රාජාවලියට අනුව දඹදිව කියන්නේ මහාමේරු පර්වතයෙන් දකුණෙන් පිහිටි කලාපයයි. හිමාල කදුකරය ඇතුළු මහාමේරු පර්වතයෙන් උතුරු කලාපය උතුරුකුරු දිවයින විදියට තමයි හැදින්වෙන්නෙ. අරිසෙන් අහබුදු සූරීන්ට අනුව මහා සම්මත මනු රජතුමාගේ රාජධානිය වෙලා තියෙන්නෙ වර්තමාන මන්නාරම ප්‍රෙද්ශයයි. මනු+නා+අරම මන්නාරම ප්‍රෙද්ශය හා ඉන්දියාවේ රාමේෂ්වරම් දක්වා ඇති ආදම්ගේ ගල්පාලම නිසාත්, රාමායණය වැනි තහවුරු කරගත් ඓතිහාසික සිද්ධින් හා බැදී තිබෙන මෙම පාලම නාසා ආයතනය මගින් වසර ලක්ෂගණනක් පැරැණි බව තහවුරු කර තිබීම වැනි කරුණු නිසාත් මන්නාරමට වැදගත් සාථානයක් හිමි වෙනවා. ඒ වගේම ප්‍රාග් ඓතිහාසික යුගයේ මානව ඇටකටු සහිත වු මැටි බදුන් හමු වූ පොම්පරිප්පු ප්‍රෙද්ශය මන්නාරමට ලංව පිහීටීම නිසාත් මෙම අරිසෙන් අහබුදූ සූරීන්ගේ මතය තහවුරු කරන්න සාක්ෂිත් සොයාගන්න පුළුවන්.

22.5.11

කොලෝලෝ වරෙව් ගොං ගහන්න :: :: seuslsla.blogspot.com


හැත්තෑ හතට පස්සෙ ගම රට හොඳටම වෙනස් වුණා. නිදහසේ වෙනස් වෙන්නට ඉඩ නොදී රටට සුනාමියක් වගේ වෙනසක් ගෙනැත් අතෑරියේ ඡේ.ආර්.. පුංචි සන්දියේ අපි කඩෙන් ගත්තෙ ලූණු, කරවල හා පරිප්පු වගේ දේවල් විතරයි. මිරිස් ගත්තෙම නෑ. කඩවල විකුණූ මිරිස්වලට කිව්වේ 'කඩේ මිරිස්' කියලා. සමහර අය රට මිරිස් කියලත් කිව්වා. ගමේ අල වර්ග එමටයි. දෙහි අල, තුම්මස් අල, කිරි අල, රටල, සෙවෙල් අල මේවා අතර ප්‍රසිද්ධයි. අර්තාපල් කඩෙන් ගන්න නිසා කිව්වෙ 'කඩේ අල' කියලා. අවුරුදු දවස්වලට තමයි ගෙවල්වලට කඩේ අල ගේන්නෙ. වගාවන් අතර ප්‍රධාන වුණේ කුඹුරු ගොවිතැන. ගමේ කොල්ලො කුරුට්ටෝ වඩාත් සතුටු වෙන්නෙ ගොයම් කපන කාලෙට. ඒ කාලෙට මීහරක් හරිම ඩිමාන්ඩ්. කල් වේලා ඇතුව පිංතුගෙන් නැත්නම් ජෝන්ගෙන් හරක් වෙන් කරගන්නවා. ගොයම් කැපිල්ල එකම මඟුලක්. ගොයම් කැපීම, උප්පිඩි එකතු කිරීම, කමතේ අළුවං වැඩීම, කොළ ඇදීම, කෙවිටි කැපීම, පැල් හැදීම මේ දාහක් වැඩ අතර ප්‍රධාන වෙනවා. කොළ පාගන්නෙ රෑට. පළවෙනියෙන් ඉවතදාන මැඩුවං (පිදුරු) වලින් අපි පැලක් හදලා වහගන්නවා. ගිනි මැලයක් පත්තු කර ගන්නවා. නැතුව ඉන්න බෑ සීතල.
කොළේට හරක් ඔට්ටු කරන්නෙ වැඩිහිටියෙක්. උකුණු දැත්ත බෙල්ල පිටු පසින් හරහට තියා ගන්නවා. දෑත අඹරවා උකුණු දැත්ත වටේ දමාගෙන හඬනගා තාලෙට ගායනා කරනවා. "කොල්ලො වරෙව් ගොංගහන්ට බත් දෙඤ්ඤං කන්ට......" කියලා. ගොංගහනවා කියන්නේ හරක් එළවනවට. ගොංගහන්ට අත්දැකීම් තියෙන්න ඕනෑ. මුළු ගොයම පුරාම හරක් දක්කන්ට ඕනෑ. කලාතේ (පිට අයිනෙ) යන හරකට කමත පෑගුණොත් වැලි එකතු වෙනවා බැතට. ඒක වළක්වා ගන්ට ගොංගහන කෙනා වග බලා ගන්න ඕනෑ. මුදුනා එකතැන කැරකුණොත් "වෙනිය ගහනවා." ඒ කියන්නේ ගොයම් කකුලේ එතිලා දිගට හා මහතට ලණුවක් වගේ ඇඹරෙනවා. ඒක වළක්වා ගන්ට ඕනෑ. ඒ වගේම ගොම් පස් අල්ලන්ට ඕනෑ. කොළේ යන මීවා ගොම දානවා. ඒවා බැතට එකතු නොවෙන්ට මතු පිටින් මැඩුවම් ටිකක් ගුළිකරලා ඒකට ගොම ටික අරන් විසි කරන්නට ඕනෑ. ගමේ කොයි කාටත් මේවා පුරුදු වැඩ. කොල්ලො එකතු වෙලා වට ගණනක් ඛෙදා ගෙන ගොංගහනවා. ඉතුරු කොල්ලො ටික හරක් පස්සේ රවුමට "කොණ්ඩිතං" ගගහ යනවා.